Pierwsze wrażenie liczy się… i to jak!

W biznesie, jak w dobrym kinie, pierwsze sceny są kluczowe. A w naszym cyfrowym świecie, profesjonalne zdjęcie biznesowe to Twój trailer. Adam Jacobs, guru od castingów, zdradza sekret: ludzie oceniają Cię szybciej niż zdążysz mrugnąć, dosłownie w 100 milisekund. Więc zanim klient przekroczy próg Twojego biura, warto, żeby już wiedział, z kim ma do czynienia.

Headshot – Twój biznesowy awatar

Dobre zdjęcie profilowe to jak miły uśmiech na powitanie. Zobaczyć na stronie firmy szczere, uśmiechnięte buzie pracowników to jak dostać ciepłe przyjęcie, zanim jeszcze włożysz rękę na klamkę. W erze Instagrama i LinkedIna, pierwsze wrażenie robi się wirtualnie, a spotkanie „twarzą w twarz” to już tylko formalność.

Profesjonalizm w kadrze

Jak mówi Jacobs, każdy grosz wydany na profesjonalne zdjęcia, to inwestycja w Twój wizerunek. Nie chodzi tylko o to, by pokazać swoją najlepszą stronę, ale też o to, co za tą stroną stoi. Nieprofesjonalne selfie może być sympatyczne, ale czy na pewno chcesz, by Twoja firma była kojarzona z przypadkowym zdjęciem z wakacji?

Pokaż się z najlepszej strony

Dobre zdjęcie biznesowe to nie tylko kwestia estetyki. To sposób na budowanie swojej marki osobistej, niezależnie od tego, czy zdobi wizytówkę, czy profil na LinkedIn. Jak podkreśla Jacobs, w biznesie chodzi o sprzedaż siebie jako eksperta, a profesjonalny headshot to Twój osobisty billboard.


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *